Κρανίδι

Ερμιόνη

Πόρτο Χέλι

Κοιλάδα

Δίδυμα


Μετόχι

 





 



 



  Παρασκευή  31-01-2014



 Με  αφορμή   το  δημοσίευμα  της  ηλεκτρονικής  έκδοσης  της  Εφημερίδας  Ενημέρωση  Πελοποννήσου,  την  Τετάρτη  29-01-2014  και  τις  δηλώσεις  του  κ.  Σφυρή,  αρχηγού  της  Αξιωματικής  Αντιπολίτευσης:  «  Επειδή  κάποιοι  πήραν  μια  απόφαση  και  εξέδωσαν ΦΕΚ,  πρέπει  αυτό  και  να  εφαρμοστεί;»  και  «Στην  πράξη,  άλλα  θα  γίνουν  και  ας  υπάρχει  το  σχετικό  ΦΕΚ»  για  το θέμα της προβλήτας στο Μετόχι η Νέα Δυναμική Πορεία έχει να παρατηρήσει τα εξής:



Η υπαγωγή της υφιστάμενης  λιμενικής υποδομής (προβλήτας) στη θέση ΜετόχιΘερμησίας  στην  αρμοδιότητα  του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ύδρας,  με απόφαση των Υπουργών  Εσωτερικών  και Ναυτιλίας και Αιγαίου  κ. Μιχελάκη  και  Βαρβιτσιώτη  αντίστοιχα,  στις  13-01-2014, η  οποία  δημοσιεύτηκε   στην  Εφημερίδα της Κυβέρνησης  στις 27-01-2014, δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία».



Το  θέμα  έχει  προκύψει  εδώ  και  2,5  σχεδόν  χρόνια,  όταν  με  την  απόφαση  του  ΔΣ  του  Δήμου  Ερμιονίδας  με  αριθ.  300/30-11-2011  είχε  γίνει  δεκτό  ομόφωνα  το  αίτημα  του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ύδρας για  επισκευή  και  μικρή  επέκταση  του Μώλου  στο Μετόχι  για  κοινωνικούς  λόγους,  χωρίς   βεβαίως  να αλλιωθεί το καθεστώς και τα χαρακτηριστικά της λιμενικής εγκατάστασης. 



 Στη συνέχεια και για  μεγάλο χρονικό διάστημα υπήρξε  αλληλογραφία  μεταξύ  των   Υπουργείων  Οικονομικών,  Ναυτιλίας  &  Αιγαίου και  της Κτηματικής  Υπηρεσίας με  το  Δήμο  Ερμιονίδας,  τη  Δημοτική  Κοινότητα  Ερμιόνης  και  το  Δημοτικό  Λιμενικό  Ταμείο  Ερμιονίδας, με  κύριο  θέμα τη  νομιμοποίηση  της υφιστάμενης εγκατάστασης και τη λήψη απόφασης από το αρμόδιο  όργανο  (Δ.  Λιμενικό  Ταμείο  Ερμιονίδας)  για  εξομοίωση  του  χώρου  με   χερσαία  ζώνη λιμένα, ώστε να έχει φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης όπως ορίζει ο νόμος.   



Εν τω μεταξύ ο νόμος  4150 /2013  έδωσε την δυνατότητα της υπαγωγής σε άλλο      Δημοτικό  Λιμενικό  Ταμείο, λιμενικών  εγκαταστάσεων  η  υποδομών που  δεν  έχουν φορέα διοίκησης μετά από γνώμη των οικείων  Δημοτικών Συμβουλίων.



Όμως, με τις αποφάσεις με αριθ.  90 και  112 του  2013 του ΔΛΤ Ερμιονίδας και   243/3-9-2013,  309Β/6-11-2013 και 317/6-11-2013 του Δημοτικού Συμβουλίου του  Δήμου Ερμιονίδας, το θέμα ουσιαστικά       παρέμεινε στάσιμο ενώ ταυτόχρονα ορίστηκαν δικηγόροι για την διασφάλιση των συμφερόντων του    Δήμου.



Στην  ανωτέρω  πορεία  το  Δ.Σ.  του  Δήμου  Ερμιονίδας  πήρε  σχεδόν  ομόφωνες  αποφάσεις,  οπότε  τόσο  η  συμπολίτευση  όσο  και  η  αξιωματική  αντιπολίτευση  φέρουν μεγάλη ευθύνη  για το τελικό αποτέλεσμα.



 Τελικά, η επιμονή της Δημοτικής μας  αρχής  να  μην προωθήσει τη διαδικασία  νομιμοποίησης  των  παράνομων  εγκαταστάσεων  είχε  ως  αποτέλεσμα  την  αφαίρεση του προβλήτα στο Μετόχι από τα διοικητικά όρια του Δήμου μας και  την ανάθεση της εκμετάλλευσης και λειτουργίας του σε άλλο Δήμο, κάτι που δεν έχει προηγούμενο έως σήμερα σε όλη την Ελλάδα!



Τι  εννοεί  λοιπόν  ο  κ.  Σφυρής  όταν   ισχυρίζεται  ότι  «επειδή  κάποιοι  έβγαλαν  ΦΕΚ, πρέπει αυτό και να εφαρμοστεί;» ;!



Έχει κάποια ενημέρωση από την  Κυβέρνηση  για μια τέτοια εξέλιξη;



 Δηλαδή αφήσαμε την κατάσταση να πάει εκεί γιατί γνωρίζαμε ότι το ΦΕΚ δεν θα έχει   εφαρμογή;



Οι αντίστοιχες αποφάσεις για την Δ.Ο.Υ. Κρανιδίου, το υποκατάστημα του ΙΚΑ  και την υποβάθμιση των Υπολιμεναρχείων εφαρμόστηκαν ή όχι;



Πως διασφαλίζονται πλέον τα συμφέροντα του Δήμου;



Η ενασχόληση  με τα κοινά  έχει  ως αρχή  την προστασία των συμφερόντων του  Δήμου και μόνο. Η ενάσκηση των καθηκόντων της Δημοτικής Αρχής οφείλει να  μην  επηρεάζεται  από  μικροπολιτικές  που  οδηγούν  σε  φαινομενικά  «εύκολους»  αλλά αδιέξοδους δρόμους.



Εμείς,  η  Νέα  Δυναμική  Πορεία  Ερμιονίδας, εκφράζουμε  την  κατηγορηματική  μας αντίθεση στις ενέργειες ή παραλείψεις της Δημοτικής Αρχής που  έφεραν το  παραπάνω αρνητικό αποτέλεσμα.



Ένα  αποτέλεσμα  που  σε  συνδυασμό  με  την έναρξη  του  έργου  βελτίωσης  του δρόμου Γαλατάς Όρια Νομού Αργολίδας (Μετόχι) της Περιφέρειας Αττικής,θα  βγάλει την Ερμιονίδα «εκτός τροχιάς» από τη διαδρομή των χιλιάδων ανθρώπων που επισκέπτονται την ’Υδρα κάθε χρόνο μέσω του  προβλήτα στο Μετόχι, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ήδη παρακμάζουσα  οικονομία της περιοχής.



Η λιμενική  υποδομή στο Μετόχι έπρεπε αμέσως να ενταχθεί στην αρμοδιότητα   του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  Ερμιονίδας, από  τη  στιγμή  που  μάλιστα    ψηφίστηκε  ο  προαναφερόμενος  νόμος  4150/2013  και  ήξεραν  όλοι  πόσο  καίγονται  οι  Υδραίοι  για  αυτόν   τον προβλήτα.  Το  Δ.Λ.Τ.  με  τη  σειρά  του,  ως φορέας διοίκησης πλέον, θα μπορούσε να προγραμματίσει την επισκευή  και  την  όποια  μικρή ή μεγαλύτερη επέκταση του μώλου προς διευκόλυνση των  κατοίκων  του  γειτονικού  νησιού  της  Ύδρας, χωρίς  την  αλλοίωση  του  προηγούμενου  καθεστώτος χρήσης του.



Τώρα  δυστυχώς,  το  μόνο  που  μένει  είναι  η  προσφυγή   στο   Συμβούλιο   της  Επικρατείας  κατά της απόφασης των δύο Υπουργών.



                                                                             Ο Επικεφαλής της



                                                                                   ΝΕΔΥΠΕΡ



                                                                             ΤΑΣΟΣ  ΤΟΚΑΣ



 



 


Δημοσιεύτηκε στις 31 January 2014

Επιστροφή στην αρχική σελίδα